''ness''

vanessa, vanne, nessan, ness, som jag kallade henne en tid. Jag och vanessa lärde känna varandra i 1:an när hon började i min klass, kommer fortfarande vad hon hade på sig den dagen, och hur hon satt och stirrade rakt ner i bordet med handen på munnen för att hon var så nervös. Vi umgicks inte så mycket då, men i 3:an hade vi en period med varandra som varade i kanske två veckor, vi höll på med såna där lekar när man sjunger & slår med händerna på varandra & sjunger (mitt minne är för kort för att minnas vad det heter) i fyran började vi umgås jätte mycket med varandra. vi hade vart med varandra i skolan en dag och bestämde för att vara med varandra efter skolan då vi planerade dejt med våra pojkvänner emil & julian.. inte äkta kärlek kan man säga.

vi åt billys pizza varge dag, jag lärde henne dricka kall oboy istället för varm, hon lärde mig doppa mackorna i oboyen. innan jag träffade vanessa var jag en feg liten tönt som åkte vilda musen & lilla frittfall på grönan. medans vanessa typ 10 år kunde åka vad som helst. jag ''dingedingade'' (en grej vi gjorde när vi lovade varandra saker) på att åka frittfall med henne när vi skulle till grönalund. jag grät hela vägen upp. vanessa lärde även mig stå på huvudet mot en vägg i 4:an, något jag aldrig trott jag skulle klara av någonsin eftersom jag aldrig ens kunnat hjula eller göra bakotkullebytta. jag och vanessa hade en bästis tröja som jag köpte till oss på alla hjärtans dag, våra föräldrar hade nog samma smak på kläder till barn eftersom vi hade nästan allt likadant.

när jag och vanessa gick i 4:an så smsade vi varanda i tusen år om hur mycket vi älskade varandra, jag hade telenor och hon tre så det vart väldigt dyrt & min pappa fick väl utbrott så fort han såg mig sitta där med min svarta motorola. vanessa betydde så mycket för mig att jag satt och grät som en snorunge så fort vi kanske tjaffsade, vanessa var my life typ haha.

när jag började umgås med vanessa så kom jag över det där ''mammaaaa jag vill sova med mamma''helt och håller och sov hos vanessa varge helg typ. jag önskar att jag hade kvar alla bilder vi tog med min gråa kamera. vi spelade alltid sims och åt godis från willys haha vi hade samma smak på godis också. vi brukade skratta tills vi började gråta.

folk frågade alltid oss ''är ni tvillingar?'' näää svarade vi, folk blev chockade av att vi inte var släkt typ, och bakifrån såg man ingen skillnad på oss. kommer ihåg att paolo stog bakom vanessa i klassrummet en gång & bah ''emmaa? vanessa? emma? vanessa?'' han såg inte vem det var. ''våran låt'' var do you know kommer jag ihåg. vi hoppade i min säng med den på och gjorde kullebyttor på min madrass, något hon lärde
mig vara mycket roligt haha.

den perioden jag umgicks med vanessa var den tiden då man började säga ''jag älskar dig'' till sina vänner, iallafall jag. så vanessa var nog min första kompis jag sa hur mycket jag älskade henne till. vanessa var nog den första vännen jag hade som ''höll'' i mitt liv eller vad man ska säga, den första vännen som kunde göra så mitt hjärta gjorde ont om vi inte var med varandra. vi var som syskon, hade exakt samma humor men ibland tänkte olika om saker som gjorde att vi tjaffsade. redan i fyran om jag kanske sprang iväg och grät för någonting så var hon där, eller när mina föräldrar sa att dom skulle skiljas så grät hon för min skull, de var henne jag sprang till om något var fel.

en gång när jag skulle sova hos mig och hon hos henne, så kramade vi varandra tusen gånger innan vi gick hem. vi hade vart på skolgården, jag sprang tillbaka för att ge henne en kram till, och hon sprang efter mig för att ge mig en kram till, sen så sprang vi båda emot varandra för att kramas. så höll vi på i typ en halvtimma.

vanessa går i min klass idag också, vi umgås i skolan & vi har fortfarande exakt samma humor, hon finns fortfarande alltid där för mig och stöttar mig, förhör mig som en galning innan prov. skriver ner grejer på no:n åt mig så jag kan plugga hemma haha, ville bara säga jag älskar & saknar dig vanessa!

''kompis kortet'' i fyran femman? våra bästiströjor på!

när vi spelade sims en gång kommer jag ihåg.

''dingeding'' så gjorde vi när vi lovade varandra något

vi skrattae & grät åt det här!













idag ser vi ut såhär typ.




Kommentarer
Postat av: tess

gud va fin text! :)

2011-02-24 @ 17:12:42
URL: http://tessbjorkman.blogg.se/

Du e cool om du kommenterar:

Doris kanske?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (nedå den publiceras inte)

Jag kollar din blogg :)?:

Skriv på :D:

Trackback
RSS 2.0