Matilda

idag fyller min stekiga vän matilda 15, så nu tänkte jag skriva några balla ord om henne. matilda är bäst på att sy, ibland när man är hemma hos henne så kan hon sätta sig och sy klart någonting hon gjort själv, det blir alltid lika bra & jag önskar att jag kunde sy så bra jag med, men tyvär så nej. matilda lyckas alltid se bättre ut än en själv för att hon är så nogran, jag & matilda är väldigt olika på stilen, men endå så lika. jag känner nog ingen människa som är så bra på utseende som hon haha. när matilda pratar ibland, så förstår man precis vad hon menar & man håller med, men ibland när man pratar med henne om tex någonting vi ska köpa, eller som hon ska köpa så tar hon upp mobilen och räknar ut hur mycket det kommer kosta. matilda är expert i skolan, där är vi nog ganska olika, tex mvg i religon är nog något som aldrig kommer hända mig så som det ser ut just nu. haha, nu när jag skriver kom jag på en rolig grej, innan jul lovet tjatade matilda om att hon skulle köpa en päls hur länge som helst, kanske i tre veckor? sen när hon väl köpt den så var det typ inge mer med det haha söt. matilda är smart, ibland när jag är med henne känner jag mig nästan dum i huvet, hon är också påhittig. när det är någonting matilda verkligen vill så ska det vara perfekt (posetivt sätt asså) det är det som nog är det allra bästa med henne, det är kul att tex sitta och höra henne snacka om nyår kanske två månader innan, att planera det. haha, matilda brukar uttrycka sig väldigt kul när hon är ironisk, om hon tex ser någonting hon tycker är fult kan hon säga; amen det här var ju berta snyggt, alltid lika kul att mobbas för det fast det är väldigt kul när hon säger det. matilda är en sån som inte skäms, hon står för sig själv & skiter i vad andra tycker vilket jag tycker är modigt, själv är jag inte världsbäst på att inte bry mig men jag jobbar på det. jag vet att matilda är ärlig, så när hon säger någonting så litar jag på det. någonting som gör mig avensjuk är matildas ben, jag får damp ibland när jag tycker att dom är 1000 gånger snyggare än mina, hennes ögon med dom är perfekta i storleken. matilda brukar klaga på färgen, men jag älskar den.

anyway, idag fyller du 15 och jag hoppas du får bästa dagen någonsin!
i löv you <3


Kommentarer

Du e cool om du kommenterar:

Doris kanske?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (nedå den publiceras inte)

Jag kollar din blogg :)?:

Skriv på :D:

Trackback
RSS 2.0